Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wyjazd w Sokratesa
12-08-2016, 07:03 PM,
#1
Wyjazd w Sokratesa
Zastanawiam się nad konstrukcją wyjazdu z osiedla w Sokratesa. Na wysokości rozdzielni prądu Home Invest część nawierzchni wyłożono kostką chodnikową (tak jakby chodnik prowadził do nieistniejącej furtki w sąsiedniej zadrzewionej działce), a następnie wyznaczono przez nie drogę. O co w tym chodzi?
Odpowiedz
12-08-2016, 08:40 PM, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2016, 08:40 PM przez SEBOL76.)
#2
RE: Wyjazd w Sokratesa
Moim zdaniem to wcięcie należy do Home Invest...
Był juz spor na ten temat na forum....
Odpowiedz
12-08-2016, 08:59 PM,
#3
RE: Wyjazd w Sokratesa
(12-08-2016, 08:40 PM)SEBOL76 napisał(a): Moim zdaniem to wcięcie należy do Home Invest...
Był juz spor na ten temat na forum....

Dziękuję za info Smile
Odpowiedz
24-08-2016, 08:52 PM, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2016, 09:00 PM przez PiotrSokratesa.)
#4
RE: Wyjazd w Sokratesa
Cześć,

historia wycięcia

1. Developer nie miał kiedyś tej działki i zbudował drogę
2. potem dokupił ten fragment i zostawił durne dziadowskie wcięcie dobudowując resztę drogi.

Finał jest taki że działka jest scalona i jest NASZA. Developer powinien zrezygnować z prowizorki i zrobić nową kostkę (lub ją przebudować) w tym miejscu. Inaczej developer jest centusem.
Odpowiedz
24-08-2016, 09:49 PM,
#5
RE: Wyjazd w Sokratesa
Dla jasności
Prawdopodobnie wyjazd (ten trójkąt) jest własnością Etapu IIB zwanego 3

Powinno nastapić wyrównanie poziomu jezdni, które warto podnieść - uważam że osoby z etapi IIB powinny "blokować" odbiory Etapu IIB i wnioskować o małą przebudowę "trójkąta".
Odpowiedz
01-11-2016, 10:08 PM,
#6
RE: Wyjazd w Sokratesa
Wreszcie mamy Zarząd Właścicielski
Gratuluję.
Sądzę, że możemy wystąpić do dewelopera (Zarząd) o wymianę kostki, zlikwidowanie krawężników w jezdni oraz wykonanie nowej podbudowy jeśli to konieczne.
Odpowiedz
01-11-2016, 11:52 PM,
#7
RE: Wyjazd w Sokratesa
Witam

Problem wjazdu/wyjazdu jest znany i komunikowany wszystkim zainteresowanym.
Polecam lekturę wątku "Zagrożenie życia pieszych - organizacja ruchu" i moje wpisy - pismo do urzędów, wskazanie na opis przy okazji budżetu partycypacyjnego. Odpowiedzi - jednoznaczne od wszystkich urzędów (zgodnie z prawem) - sprawa w gestii administratora terenu.

Załączam moją propozycję, którą poddałem pod głosy mieszkańców osiedla.

To szczegółowy plan, który:

.pdf   Pismo - Organizacja ruchu - str. 8.pdf (Rozmiar: 304.74 KB / Pobrań: 23)
- przywraca starą organizację wjazdu na Etap I
- daje bezpieczny wjazd do garażu i wzdłuż lokali usługowych - Etapów IIA i IIB
- daje odseparowany, bezpieczny wyjazd z garażu Etapów IIA i IIB - bez problemu "z szybkim wyjeżdżaniem pod górkę" w nieznane
- przejście dla pieszych i ścieżkę (na drugą stronę Sokratesa)
- spowalniacze na głównej jezdni (na wzór rozwiązań z Bemowa)
- gwarantuje bezpieczne, niekolizyjne miejsce na rozładunek towaru przy Żabce


A więc mamy odpowiedzialność Arkadii dla Etapu IIA i dzisiaj Developera dla Etapu IIB, a za chwilę (po zawiązaniu Wspólnoty) zapewne też Arkadii.
Co to oznacza?
Jeśli przed odbiorem Etapu IIB nie dojdzie do uwzględnienia zmian przez Developera (finansowania), to dowolna zmiana w organizacji ruchu oznacza obciążenia finansowe dla wspólnot Etapów IIA i IIB - czyli właścicieli działek z "nieudaną" organizacją ruchu.

A więc obecni i przyszli właściciele lokali Etapów IIA i IIB wszystko w Waszych rękach i jest to ostatni moment na wywołanie (konkretne i wiążące) Developera.

Niestety, ostatnie komunikaty z Arkadii nie wróżą, że dąży do wprowadzenia rozwiązania bezpiecznego - poszerzenie przejazdu przy "działce stacji trafo" (okolice Żabki), to rozwiązanie obejściowe i niezbyt potrzebne jeśli nie parkowałyby tam samochody, a samo parkowanie nie poprawi bezpieczeństwa wyjazdu z garażu.
A argument, że poprawa jest "droga" i powoływanie się na Developera (nie chce inwestować w poprawę organizacji ruchu) - to raczej nie jest argument, bo Developer prowadzi działalność biznesową, a mieszkańcy (nie zawsze zorientowani) raczej nie chcą przenosić obciążeń finansowych na siebie.
Nie jest prawdziwy także argument o przeszkodach technicznych (normy dotyczące organizacji ruchu) - stary wjazd do Etapu I funkcjonował, analogiczny co do geometrii jest teraz przy Home-Invest. A obecny stan wynika z braku wyobraźni.

Przy obecnej organizacji ruchu, bez gruntownych zmian, zwracam uwagę, że wyjeżdżający z garażu Etapów IIA i IIB, mogą mieć mylne przeświadczenie o pierwszeństwie przejazdu tuż po wydostaniu się z garażu - to nie miejsce na szerszy opis, ale zadam proste pytania:
- czy rowerzysta jadący od stacji Shell i skręcający w lewo do "starego" szlabanu wjeżdża czołowo na samochód wyjeżdżający z garażu Etapów IIA i IIB? A czy jest oznakowanie, które mu tego zabrania? Bo ustawiony znak zakazu dotyczy samochodów przy próbie wjazdu z jezdni, a nie rowerów jadących ścieżką.
- a czy kierowca wyjeżdżający z garażu na drogę wewnętrzną ma pierwszeństwo przejazdu (jaki znak go o tym informuje? - "pierwszeństwa przejazdu" w garażu :-)) ), znak STOP na drodze wew. "nie jest" znany kierowcy wyjeżdżającemu z garażu.

Taka to organizacja ruchu.

ktnac

PS
Trzymam kciuki za chociaż jednego mieszkańca/ właściciela Etapów IIA i IIB, który skutecznie zawalczy o uniknięcie przyszłych obciążeń finansowych Wspólnot IIA i IIB
Odpowiedz
03-11-2016, 05:26 PM,
#8
RE: Wyjazd w Sokratesa
Bardzo dziękuję za informację dotyczącą działań w zakresie organizacji ruchu. Na pewno sprawa jest bardzo istotna z uwagi na nasze bezpieczeństwo.
Chodziło mi jednak o prowizorycznie wykonany kawałek drogi - trójkąt w rejonie połączenia wyjazdu etapu I i z etapów IIa i IIb. Trójkąt z szarej kostki otoczony krawężnikiem wbudowanym w jezdnię już się zaczął zapadać.
Jest to wada techniczna drogi dojazdowej do etapu I, która powinna być usunięta przez developera w ramach rękojmi i gwarancji.
Mam nadzieję, że Zarząd Wspólnoty wystosuje w tej sprawie oficjalne pismo do dewelopera.
Odpowiedz
09-11-2016, 04:15 PM, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2016, 04:24 PM przez mackofff.)
#9
RE: Wyjazd w Sokratesa
ktnac,,

To co proponujesz to IMO jest gigantyzm jak na drogę dojazdową do garażu. Plus Twoja propozycja przechodzi przez działkę RWE.
Przykład obok - Kasprowicza 119. Tam też wyjazd z garażu łączy się z drogą wyjazdową z miejsc parkingowych. Armagedonu tam nie zauważyłem.

Można to rozwiązać prościej.
- Na drodze dojazdowej, przed wyjazdem z garażu IIa/b zainstalować próg zwalniający - problemem jest prędkość bo jest prosty odcinek i złudne poczucie bycia szybciej w domu.
- Opcjonalnie można zmienić lokalizację żółtego światła, które wskazuje na ruch żaluzji garażowych - tak aby dodatkowo informował.
- Wywalić "STOP'y" przy połączeniu z drogą z et. I (ruchu jak na Marszałkowskiej tam nie ma). Zostawić zasadę prawej ręku. Nikt przecież na tym skrzyżowaniu nie będzie stał godzinę w oczekiwaniu na skręt w lewo.
- Pkt. 3 automatycznie rozwiąże problem skręcania rowerem ze ścieżki w drogę na etap I (po prostu będzie musiał ustąpić pierwszeństwa samochodom z prawej - z parkingu/wyjazdu z IIa/b)
- Przejście dla pieszych i przejazd na drugą stronę ulicy nie jest w gestii dewelopera. Wymagania co do organizacji ruchu i sposobu odtworzenia terenu są przekazywane przy pozwoleniu na budowę. Można poprosić dewelopera do czego został zobowiązany przez miasto przy wydawaniu warunków zabudowy.
- Spowalniacze/progi na Sokratesa - jak wyżej (proponuję do tego celu budżet partycypacyjny)
- Żabka rozładowuje się wjeżdżając na teren osiedla (widzę codziennie z okna). Część lokali usługowych ma tylne drzwi. I do takich rzeczy powinny one służyć.

To wszystko można zrobić teraz, bez zbędnego kopania, wydawania kupy kasy. Przypominam, że wszystko począwszy od chodnika w kierunku jezdni należy do ZDM i tam org. ruchu musi zatwierdzić Galas. A jeżeli np. zostało to już odebrane (po zmianach związanych z chwilową zatoką parkignową) to szanse na zmianę w tej części są zerowe.

Edit:
Na koniec mi jeszcze do głowy przyszło, że można po prostu zamienić organizację ruchu w garażu (zamienić stronami wjazd z wyjazdem). Wtedy skręcający z Sokratesa na bieżąco widzą co się dzieje plus mają mniejszą prędkość. Tylko to już chyba po ptokach bo te pochylnie mają specjalnie inne nachylenie aby jedno było wjazdem a drugie wyjazdem.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości