Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S7
13-09-2015, 08:26 PM,
#1
S7
Zakładam wątek o S7

Cieszyłem się kiedy skasowano decyzję środowiskową i ustalono że nie będzie NOWEJ wylotówki na Gdańsk w wariancie II tj od nas na zachód przez lotnisko bemowo w tunelu. Był to pomysł na udrożenienie Pułkowej zwanej w Łomiankach Kolejową.

To był dobry pomysł to to też argument ZA NIE przedłużaniem trasy mostu północnego wzdłuż Nocznickiego.

Wybór udrożnienia Pułkowej (wawa) i Kolejowej (łomianki) na bazie kładek i innych skrzyżowań wynikał z braku pieniędzy.

Na razie wyglada to teraz gorzej. Łomianki prą na wariant II. Wpisano już S7 do planu, przenosząc z rezerwy.

Jeśli by wybudowano do 2023 S7 via Lotnisko Bemowo to prędzej czy później tuż przed lotniskiej (tyły Chomiczówki) powstanie duży węzęł bo dociągną trasę mostu północnego.... Skończy się spokojny spacer do metra nocznickiego.....

wklejam kilka wiadomości

Odcinek o jakim mowa to tzw Czosnów - Trasa Armi Krajowej.
Muszę przyznać jednak że mało kto wierzy w tą wylotówkę, oby.


JAk ktoś nie wie o co chodzi to daję link do S7 Czosnów TAK
http://www.siskom.waw.pl/s7_bemowo-czosnow.htm

O tym węźle mówię (link do pliku pdf), widac na nim na prawo na czerowno przedłużenie TMP (trasa mostu północnego) i dalej węzeł tuż przy lotnisku bemowo.

http://www.siskom.waw.pl/materialy/s7/ch...TMPmwg.pdf

Łomianki czekają na kolejną wylotówkę z Warszawy
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/lomianki-czekaja-na-kolejna-wylotowke-z-warszawy-50834.html

Wiceburmistrz Łomianek: Brak S7 generuje straty finansowe
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/wiceburmistrz-lomianek-brak-s7-generuje-straty-finansowe-50801.html

Warszawa: Nikt nie wierzy w wylotówki
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/warszawa-nikt-nie-wierzy-w-wylotowki-50798.html
Odpowiedz
13-09-2015, 08:35 PM,
#2
RE: S7
Swoją drogą to pytanie jak brać w konsultacjach i te decyzje (Wariant II) udaremniać?
Odpowiedz
13-09-2015, 10:26 PM, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2015, 10:26 PM przez SEBOL76.)
#3
RE: S7
Moim zdaniem TMP i tak powstanie i tak, pytanie tylko kiedy. Co do tego co można zrobić, to sprawdzić, czy wygasła na TMP decyzja środowiskowa, jeżeli w ogóle jest ? Jeżeli wygasła lub jej nie ma, można będzie walczyć np. o takie szklane tunele, jak na Trasie AK. Swoją drogą nie wyobrażam sobie tego inaczej biorąc pod uwagę bliskość bloków przy Nocznickiego do projektowanej trasy. W tym bloku przy metrze, okna wychodziłyby np. na wiadukt, który będzie nad Kasprowicza, hałas byłby taki, że sobie nie wyobrażam tego. Nasi sąsiedzi również będę mieć przegwizdane.
Jeżeli decyzja środowiskowa jest ważna i będzie ważna do momentu rozpoczęcia inwestycji to pozamiatane, nic nie zrobimy...Sad
Odpowiedz
13-09-2015, 11:15 PM,
#4
RE: S7
napisze do skiskomu i ich spytam.

co do inwestycji to ona idzie w wiadukcie

dowiedzislem sie ze podobno po drugiej stronie nocznickiego tej gdzie teraz jest jakby nielegalny lasek beda......biurowce i to po calosci tj od wezla P&Ride do wolczynskiej
i nie mowie tu o centrum handlowym mlociny bo tam tez biurowce beda.

na razie co do handlowych powierzchni to gtc ma juz 50% oblozenie w nowej budowanej wlasnie galerii na bialolece. nazywa sie galeria polnocna i oddadza ja w polowie 2017. bedzie kino itp. prawie w miejscu gdzie na modlinskiej teraz konczy sie trasa.

co do nas to trasy bez s7 nie zrobia. pomysl. do czego ma prowadzic? jesli nie ma s7 wariant II to trasa laduje na lotnisku. sprawdz mape. tmp ma tylko sens jak jest s7. serio.
a no i jak by robili s7 i tmp to musza ulice gen. maczka pociagnac na druga strone powstancow slaskich tj obecnie ulica Ksieżycowa. tam teraz duzo blokow buduja Smile
Odpowiedz
13-09-2015, 11:23 PM,
#5
RE: S7
hmmm

nie planuje sie na teraz rozbudowy tmp czy to ns zachod tj do s7 czy uwaga do marek bo przeciez teraz zrobiona tylko do modlinskiej

http://www.siskom.waw.pl/tmp.htm
Odpowiedz
13-09-2015, 11:31 PM,
#6
RE: S7
Ale te bloki to jest właśnie kolejne oszustwo developera. W życiu bym tam mieszkań nie kupił, bo potem będziesz mieć trasę S7 pod nosem...Smile
Na pewno rezerwa pod trasę jest zostawiona...
Odpowiedz
13-09-2015, 11:36 PM, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2015, 11:37 PM przez SEBOL76.)
#7
RE: S7
Ale te bloki to kolejne oszustwo developera. W życiu bym tam mieszkania nie kupił, bo potem bym miał trasę S7 pod nosem. Na pewno rezerwa pod trasę jest zrobiona...
Developerzy generalnie w tych sprawach oszukują ludzi. Albo pomijają informację, albo wmawiają ludziom, że trasa nie powstanie. I teraz na Bemowie są takie bloki co przy wylotówce na Poznań, które nawet ekranów nie mają. A nie mają dlatego, że były budowane już po decyzji środowiskowej i wtedy inwestor nie musi się kierować protestami mieszkańców. Widziały gały co brały...
Odpowiedz
13-09-2015, 11:43 PM,
#8
RE: S7
tak. te bloki przy s8 tj polnocnej obwodnicy miasta to jakis dramat. na bemowie doslownie wystaja ponad ekrany czy wrecz prawie wchodza na droge. niesamowite....
Odpowiedz
27-09-2015, 09:41 PM,
#9
RE: S7
No pięknie, straszą że S7 przez Bemowo nie będzie w tunelu tylko półekrany jak na Targówku/bródnie. Tylko że to "rozcina" dzielnice...

Bemowo. Trasa szybkiego ruchu miała być schowana w tunelach. Nie będzie?
Nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Gdańska będzie schowany w tunelach - obiecywali dotąd drogowcy. Teraz jednak sprawdzają, czy na Bemowie i Chomiczówce mógłby powstać tańszy wykop. Może to wywołać kolejne protesty mieszkańców i opóźnienie inwestycji


- Jestem zaniepokojony. W sąsiedztwie dużych osiedli były planowane tunele - mówi "Stołecznej" wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski, który jeszcze w poprzedniej dekadzie prowadził burzliwe spotkania z mieszkańcami. Protestujący przeciwko inwestycji przynosili wtedy transparenty: "Nie inżynierowie tylko cymbały pchają w miasto tranzyt". Wielkim wysiłkiem udało się wypracować kompromisowe rozwiązanie, które ma rozładować korki na obecnym wjeździe do Warszawy od strony Łomianek przez ul. Pułkową.

Bemowo: inwestycja przygotowywana od lat

Nowa droga ekspresowa S7 będzie się zaczynać od wielkiego węzła z Trasą AK na Bemowie. Dalej dwie szerokie jezdnie muszą się zmieścić między blokami zbudowanymi jeszcze w PRL a nowymi osiedlami bliżej Fortu Bema. To tutaj, mniej więcej na wysokości ul. Rosy Bailly, już w 2005 r. zaplanowano wjazd do pierwszego tunelu o długości niemal 2 km. Następny miał się znaleźć za bemowskim lotniskiem, na wysokości bloków na Chomiczówce. Potem trasa szybkiego ruchu prowadziłaby koło Cmentarza Północnego na Wólce Węglowej i między Łomiankami a Puszczą Kampinoską.



Przygotowania do tej inwestycji ciągną się od kilkunastu lat. Termin budowy ciągle się przesuwa, obecny to lata 2020-22. Problemem są protesty mieszkańców i wysoki koszt budowy. Ostatnie szacunki to 3 mld zł.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chciała najpierw udrożnić za kilkaset milionów złotych istniejący przejazd przez Łomianki i warszawskie Młociny. Proponowała tam kilka bezkolizyjnych skrzyżowań i kładki dla pieszych. Ratusz był jednak niechętny. Teraz "z uwagi na wysoki koszt tuneli, nieproporcjonalny do pozostałej części inwestycji" GDDKiA zleciła dodatkowe analizy przebiegu drogi S7 na Bemowie i Chomiczówce "w wykopie lub po terenie z wykorzystaniem ekranów półtunelowych". Za 92 tys. zł sprawdzi to katowicka firma Trakt.

Czy w grę wchodzi skopiowanie rozwiązań z Trasy Toruńskiej i Trasy AK? Tam mieszkańców Bródna oraz osiedli Potok i Ruda chronią przed hałasem przeszklone tuby. - Kwestia jest na tyle złożona, że przygotowywanie odpowiedzi na pytania o dodatkowe analizy dla drogi S7 zajmie nam kilka dni - usłyszeliśmy w piątek od Jana Krynickiego, rzecznika GDDKiA. Zapewnił, że "dotychczasowe ustalenia społeczne będą brane pod uwagę", ale po kilku latach należy sprawdzić nowe możliwości. Chodzi m.in. o nawierzchnię z betonu na wybranych odcinkach. - W perspektywie wielu lat może to przynieść gigantyczny zysk nam wszystkim. Jeszcze możemy szukać najlepszego rozwiązania, by przedstawić je przed wystąpieniem o decyzję środowiskową. Procedura przewiduje kolejne konsultacje społeczne. Na tym etapie niepokój nie jest więc pożądany - przekonuje Jan Krynicki.

Wojewoda: Nie da się realizować tego typu inwestycji bez konsensusu

- Ktoś w centrali GDDKiA stwierdził, że jeśli mamy wydać kilka miliardów złotych na budowę tuneli, to trzeba wykazać, że są naprawdę niezbędne - komentuje Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia SISKOM, które monitoruje rozbudowę dróg. Przypomina, że GDDKiA stara się dla trasy S7 o ponowną decyzję środowiskową, bo poprzednią - z tunelami - uchyliły sądy, głównie po protestach z Łomianek. Urzędnicy muszą przedstawić kilka wariantów. Ponieważ trasy nie ma gdzie przesunąć, drogowcy mogą zaproponować jej przebieg w tunelach, w wykopie lub na powierzchni pod ekranami akustycznymi. Zwłaszcza że obowiązują już łagodniejsze normy hałasu.

- Oby nie wywołało to kolejnego konfliktu z mieszkańcami - martwi się wojewoda Jacek Kozłowski i przypomina niedawną decyzję GDDKiA w sprawie wschodniej obwodnicy przez Wesołą. Tam wskazano do budowy trasę ekspresową na wysokim nasypie osłoniętym ścianą wysokich ekranów przez środek dzielnicy. Wcześniej miał być realizowany kompromisowy, niewiele droższy wariant drogi w tunelu i z węzłem drogowym na ul. 1. Praskiego Pułku. Wybór drogowców spowodował w Wesołej nową falę protestów. Jacek Kozłowski: - Na terenie gęsto zabudowanej aglomeracji warszawskiej nie da się realizować tego typu inwestycji bez konsensusu ze społecznościami lokalnymi.
Odpowiedz
27-09-2015, 09:42 PM,
#10
RE: S7
Z tego w sumie wynika po raz kolejny że scenariusz rozbudowy obecnego wyjazdu na Gdańsk przez Łomianki (kładki itd) upada i jednak powoli realnym robi się scenariusz s7 przez kapinoski, bemowo i bielany.

Na szczęście na razie nic nie mówią o TMP (Trasa mostu Północnego) tj Nocznickiego nagle stałą by się trasą z 6 pasami......
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości